Ojciec panteonu cesarskiego. Bóg krwi, odrodzenia, honoru wojownika, nieśmiertelności i słońca. Był pierwszym z elfów który własnymi rękoma zabił Aurona, starożytnego, złotego smoka. Skąpanie w jego krwi sprawiło że Myros stał się niewrażliwy na wszelką broń i magię.
Kościół. W dzisiejszych czasach większość wyznawców Myrosa znajduje się na wsiach i w obrzeżach cywilizacji, często nieświadomych że to właśnie do starego boga Cesarstwa wnoszą swoje modlitwy. Wyznanie Myrosa nie zostało zakazane w Imperium, ale jego działalność jest ściśle obserwowana z powodu jego powiązań do terrorystycznej, pro-elfickiej grupy bojówkarzy nazywających siebie Synami Myrosa.
W okolicach Marin jest to najpowszechniej wyznawany bóg cesarski, często stawiany z Tilią jako patroni aren gladiatorskich.
Tilia jest boginią o wielkiej determinacji i sile, inspirującą swoich wyznawców do walki o swoje przekonania i nie poddawanie się za wszelką cenę. Jako bogini wojny i walki jest postrzegana jako obrończyni swojego ludu, zapewniająca mu narzędzia i umiejętności potrzebne do zwycięstwa w bitwie. Jej mądrość i wskazówki wykraczają poza pole bitwy i obejmują wszystkie aspekty życia, ucząc swoich wiernych życia w dyscyplinie i porządku. Jest symbolem odwagi i wytrwałości, przypominając swoim wyznawcom, że bez względu na przeciwności, jakie napotykają, mogą wytrwać i ostatecznie odnieść zwycięstwo. Z Tilią jako potężnym przewodnikiem i obrońcą, jej wyznawcy mogą stawić czoła każdemu wyzwaniu, które stanie na ich drodze z pewnością siebie i dwagą.
Kościół.
Vakal jest strażnikiem świętego płomienia i mówi się, że sprowadził ogień na świat. Jest potężnym i mądrym bóstwem, czuwającym nad wszystkimi, którzy pracują z oddaniem i poświęceniem. Jest bogiem domowego ogniska, ciężkiej pracy, uczciwości i troski o innych. Patronuje kucharzom, lekarzom i wszystkich innych, którzy pracują z powołania. Zawsze jest przy tych którzy są najbardziej potrzebujący by wspomóc ich. Jest także bogiem gościnności i hojności, zachęcając swoich wyznawców do życzliwości i gościnności wobec innych. Ceni więzy przyjaźni i rodziny oraz zachęca swoich wyznawców do dzielenia się swoją wiedzą i zasobami z potrzebującymi. Jest bogiem ciepła i pokoju, a jego światło poprowadzi jego wyznawców ścieżką prawości.
Za czasów Cesarstwa był głównym bogiem wyznawanym przez niewolników.
Kościół.
Trasaldon i Tresalia to bliźniacze elfickie bóstwa niegroźnych oszustw i szczęścia, miłości i romansu. Są bogami dualizmu, reprezentującymi równowagę między światłem i ciemnością, dniem i nocą. Często są postrzegani jako psotni dowcipnisie, wykorzystujący swoje moce iluzji, by płatać figle swoim niczego niepodejrzewającym ofiarom. Są także bogami żartów i śmiechu, przynoszą radość i śmiech wszystkim, którzy ich spotykają.
Trasaldon i Tresalia są także bogami namiętnej miłości i romansu. Mówi się, że przynoszą szczęście i radość zakochanym, pomagając zbliżyć parom i pogłębić związek między nimi. Przywracają równowagę w związkach, zapewniając, że każdy partner jest traktowany z szacunkiem i miłością. Są patronami zakochanych i uważa się, że przynoszą szczęście i radość tym, którzy ich czczą.
Po Upadku ich rola wyewoluowała nieco. To oni (poprzez swoich kapłanów) pomogli uciec z umierającego serca Cesarstwa tysiącom elfów i innych istot. Dziś patronują również wszelkim którzy walczą ze Skazą i kapliczki im poświęcone można spotkać wszędzie dookoła Martwego Serca.
Kościół.
Natura pod kontrolą ludzi. Uprawa ziemii. Polowania.
The Lawkeeper. Handel. Prawo. Umowy. Testowanie umarłych czy mogą wejść do zaświatów. Strażnik przy bramie śmierci. Twórca pism.
Fergar jest bogiem kuźni i natchnionej pracy. Jest patronem płatnerzy, kowali i wynalazców. Wykonał większość zbroi i broni innych bogów oraz największych herosów. Jest potężnym i mądrym bóstwem, znanym ze swojego uporu i uczciwości.
Fergar nie ma oczu, ale ma niesamowitą zdolność wyczuwania otaczającego go świata. Jest bogiem ciężkiej pracy i poświęcenia i nagrodzi tych, którzy dążą do doskonałości. Jest symbolem odporności, a jego przewodnictwo pomaga zachować siłę ducha nawet w obliczu przeciwności losu. Wszyscy, którzy podążają za jego naukami, odnajdą siłę i wytrwałość, a nawet mogą zostać pobłogosławieni jego boską ochroną.
Kościół.
Pan sztormów. Szalona natura. Naturalna śmierć. Łańcuch życia.
Esid to starożytny bóg wewnętrznego spokoju oraz kontroli nad własnym ciałem i umysłem. Jest ponadczasową istotą, która może przybrać dowolny kształt, jakiego potrzebuje, i często jest widziany w swojej starożytnej i mądrej postaci. Jest bogiem wiedzy, pomagającym tym, którzy chcą odkryć tajemnice przeszłości. Jest źródłem pocieszenia i wsparcia dla tych którzy wnoszą do niego modły, szczególnie do samotnych.
Kościół.
Creator of Chains.
Orczy bóg wygnany przez swój własny lud.
The Death.
Dowiedział się o planach Myrosa i wymusił na nim bycie ich częścią.