0 - pierwsza koronacja, utworzenie Cesarstwa
Byt polityczny założony przez bogów, to panteon cesarski kształtował kulturę, nie na odwrót.
Duży nacisk na indywidualizm kosztem kolektywizmu.
Tajne organizacje
Wyjątkowe miejsca/miasta
Magowie Krwi
Rody Patrycjuszy
Arcykapłaństwo
Senat
Legiony
Rytuał, przeprowadzany w największych z Kuźni Krwi, naznaczający wybranego elfa wyjątkową łaską bogów. Wyniesienie dawało wybranemu moc półbogów. Wyniesieni dowodzili najważniejszymi kampaniami wojennymi, obejmowali najważniejsze funkcje w państwie i stanowili najbardziej zaufany krąg ludzi dookoła cesarza.
Około 70% społeczeństwa stanowili niewolnicy. Najbogatsze elfy w cesarstwie posiadały często setki niewolników, a w przypadku najpotężniejszych magów krwi nawet tysiące.
Elfy nie mogły być niewolnikami, choć zasady te były często łamane z dala od centrum Cesarstwa.
Większość niewolników urodziła się w niewoli, jeżeli przynajmniej jedno z rodziców było niewolnikiem zgodnie z prawem dziecko również nim było.
Magia krwi. Podobno sam Azon zesłał elfom wiedzę potrzebną do stworzenia tej dziedziny magii. Każde zaklęcie hemomantyczne wymaga użycia energii zawartej we krwi energii, z czasem magowie odkryli sposób na pozyskiwanie tej energii z krwi osób innych niż mag.
Tajniki hemomancji przekazywane były w tajemnicy, często rytualnie i z mistrza na ucznia. Magowie krwi bardzo zazdrośnie strzegli tajemnic swojej sztuki co często doprowadzało ich do konfliktu z Patrycjuszami i Arcykapłanami.
Azon, opiekun zmarłych, patron artystów, wywarł duży wpływ na sztukę cesarstwa.
W teatrze powrzechne stały się sztuki dekonstruujące postaci w trzech aktach. Pierwszy to życie tej osoby, drugie scena śmierci i sąd nad duszą (często z postacią Harrana) i ostatecznie trzeci fakt pokazanie życia po śmierci i refleksji nad przeszłością, najczęściej w formie monologu.
Struny to nadnaturalni pomocnicy Azona spełniające role psychopomp, humanoidalne sowy przynoszące natchnienie muzykom. Ich podobizny zobaczyć można w płaskorzeźbach i malunkach na ceramice. Muzyków często traktowano jako osoby mogące słyszeć głosy zmarłych.
Cmentarze cesarskie pełne były dzieł sztuki, posągów, malowideł, rzeźb. Często właśnie w środku cmentarzy stawiano niewielkie amfiteatry.
Pojedynki i walki dla sprawdzenia swojej siły były wychwalane w Cesarstwie. W niemal każdym miasteczku znajdowała się przynajmniej niewielka arena poświęcona Myrosowi, gdzie miejscowi mogli rozwiązywać spory każąc walczyć swoim niewolnikom lub walcząc samemu. Urządzane też były regularne widowiska, nieraz krwawe.
Kontrolę nad większością aren sprawowało kilka rodów Patrycjuszy.
Na większych arenach krew walczących była zbierana i sprzedawana Hemomantom.
Skuteczni wojownicy wśród niewolników byli cennym towarem o który należo dbać. Wielu z nich osiągnęło niemałą sławę przynosząc swoim panom wielkie zyski.
Śmierć w boju dla samej śmierci uznawana była za haniebną, ale już śmierć wojowników by ochronić odwrót towarzyszy lub spełniająca jakiś cel była chwalebna.
Osiągnięcie sukcesu uważano za najważniejszą cnotę, więc osoby które dużo osiągnęły i były starsze traktowano z szacunkiem.
Cesarska armia złożona z wolnych obywateli.
Zakon odzianych w biel wojowników, utworzony przez wyniesionego XXX
Evander
Ormal
Alastair
Theron
Castus
Cesarz jest wybierany przed radę patrycjuszy, najczęściej spośród siebie. Koronacja nakłada na osobę cesarskie boską moc zesłaną przez Myrosa.
Weterani legionów, magicznie wzmacniani z przedłużanymi życiami.